Ogłoszenie na „Nabycie przez Gminę Miejską Kraków praw do nieruchomości przeznaczonej na organizację klas 1-3 szkoły podstawowej”
Gmina Miejska Kraków informuje o zamiarze nabycia własności i innych praw do nieruchomości (budynku/lokalu) przeznaczonej na organizację oddziałów szkoły podstawowej na terenie Miasta Krakowa w rejonie ul. Myśliwskiej (Dzielnica XIII Podgórze), która najpóźniej na dzień 30 czerwca 2025 roku będzie w stanie umożliwiającym rozpoczęcie jej użytkowania (posiadała wszystkie niezbędne dokumenty pozwalające na utworzenie w budynku/lokalu szkoły podstawowej dla klas I – III). Nieruchomość powinna umożliwić zlokalizowanie w niej minimum 3 sal lekcyjnych, każda o powierzchni ok. 60 m2, 1 sali komputerowej/językowej, pokoju nauczycielskiego, szatni, toalet dla uczniów (chłopięca i dziewczęca), personelu i osób ze szczególnymi potrzebami oraz pomieszczeń porządkowych i administracyjnych.
Powierzchnia użytkowa budynku/lokalu powinna wynosić ok. 400 m2 i być dostosowana do objęcia nauką 75 dzieci w szkole podstawowej (3 klasy po 25 dzieci każda). W przypadku lokalu powinien on posiadać oddzielne wejście do budynku zlokalizowane tak, aby bezpośrednio przy nim można było urządzić szatnię dla dzieci.
W celu zapewnienia obsługi komunikacyjnej, przy budynku/lokalu powinny być zlokalizowane przypisane i oznakowane miejsca postojowe (min. 5 miejsc). Lokal powinien mieć dostęp do przynależnego placu zabaw.
Budynek/lokal powinien spełniać aktualnie obowiązujące przepisy, w tym o warunkach technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, przepisy przeciwpożarowe, sanitarne, itp., związane z funkcjonowaniem szkoły.
Pisemne oferty należy złożyć na dziennik podawczy Miejskiego Centrum Obsługi Oświaty
w Krakowie przy ul. Ułanów 9a w terminie do 20 stycznia 2025 roku.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 12 650 38 65.
Oferta powinna zawierać:
1. Opis nieruchomości w zakresie m.in.:
- lokalizacji,
- zestawienie powierzchni zabudowy, powierzchni użytkowej, powierzchni lokalu, powierzchni placu zabaw,
- opis stanu technicznego budynku/lokalu,
- w przypadku lokalu obecne przeznaczenie budynku, w którym znajduje się lokal i sposób jego użytkowania wraz z podaniem kategorii zagrożenia ludzi w aspekcie przepisów przeciwpożarowych,
- obecny stan prawny nieruchomości gruntowej, na której znajduje się budynek/lokal (własność, współwłasność, użytkowanie wieczyste, współużytkowanie wieczyste, itd.),
- wysokość pomieszczeń,
- wyposażenie w instalacje wewnętrzne,
- opis dostosowania budynku/lokalu dla osób ze szczególnymi potrzebami.
2. Rzuty budynku/lokalu wraz z opisem pomieszczeń oraz podstawowymi wymiarami (wielkość pomieszczeń, korytarzy, klatek schodowych itd.).
3. Plan sytuacyjny ze wskazaniem przypisanych miejsc postojowych, placu zabaw oraz wiaty/pomieszczenia na śmieci.
4. Zdjęcia nieruchomości.
5. Kopię dokumentów umożliwiających uruchomienie w budynku/lokalu szkoły podstawowej, ewentualnie informację o planowanej dacie ich uzyskania.
6. Cenę – należy podać cenę netto i brutto (wraz z podatkiem VAT), a rozliczenia finansowe prowadzone będą wyłącznie w polskich złotych (PLN). Cena powinna obejmować cenę lokalu wykończonego, w którym będzie można prowadzić klasy 1- 3 szkoły podstawowej, miejsc postojowych, placu zabaw i wiaty śmietnikowej, ewentualnie pomieszczenia na śmieci.
5. Kopię dokumentów umożliwiających uruchomienie w budynku/lokalu szkoły podstawowej, ewentualnie informację o planowanej dacie ich uzyskania.
6. Cenę – należy podać cenę netto i brutto (wraz z podatkiem VAT), a rozliczenia finansowe prowadzone będą wyłącznie w polskich złotych (PLN). Cena powinna obejmować cenę lokalu wykończonego, w którym będzie można prowadzić klasy 1- 3 szkoły podstawowej, miejsc postojowych, placu zabaw i wiaty śmietnikowej, ewentualnie pomieszczenia na śmieci.
W przypadku gdy przedłożona oferta spełni oczekiwania Gminę Miejską Kraków, potencjalny sprzedający zostanie zaproszony do dalszych rozmów. Jednocześnie sprzedający będzie zobowiązany do udostępnienia oferowanej nieruchomości dla przedstawicieli Gminy, w tym również osoby wskazanej przez Gminę do sporządzenia operatu szacunkowego nieruchomości.
Przed podpisaniem umowy kupna/sprzedaży sprzedający przedłoży dokumenty potwierdzające, że w budynku/lokalu, który ma być przedmiotem zbycia, możliwe jest zorganizowanie klas 1-3 szkoły podstawowej w wyznaczonym przez Gminę Miejską Kraków czasie.
Niniejsze ogłoszenie nie stanowi oferty w rozumieniu prawa cywilnego i nie zobowiązuje Gminy Miejskiej Kraków do zakupu nieruchomości.
Źródło:
BIP Miasta Krakowa