Postępy na budowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 15 przy ul. Grochowej
Trwa rozbudowa Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 15 przy ul. Grochowej (Płaszów). Roboty budowlane rozpoczęto w ubiegłym roku od wyburzenia starych budynków szkolnych oraz wyrównania terenu. Następnie przystąpiono do wykonania niezbędnych wykopów pod część podziemną szkoły.
W ramach robót budowlanych zrealizowano już część podziemną i parterową szkoły oraz izolację przeciwwodną fundamentów. Obecnie trwają prace nad wznoszeniem żelbetowej konstrukcji budynku szkoły. Na poziomie pierwszego piętra wzniesiono już część ścian w zakresie sali gimnastycznej, a lokalnie wznoszona jest żelbetowa konstrukcja drugiego piętra. W piwnicy trwają prace w zakresie stawiania ścianek działowych murowanych oraz roboty branży instalacji elektrycznej. Realizowany jest także zewnętrzny zbiornik retencyjny dla wody opadowej. Wkrótce powinny się rozpocząć prace związane z przykryciem prefabrykowaną konstrukcją hali sportowej.
Zakres prac przewiduje budowę obiektu o łącznej powierzchni użytkowej ok. 7,6 tys. m2, a znajdą się w nim m.in.: 24 sale lekcyjne (w tym cztery pracownie), sala gimnastyczna wraz z trybunami, ścianką wspinaczkową i siłownią, a także świetlica, biblioteka, klub uczniowski, harcówka, gabinet lekarski, gabinet stomatologa, kuchnia, jadalnia. Zaplanowano również utwardzenie terenu wokół budynku (budowa chodników, dróg wewnętrznych i parkingów z 17 miejscami postojowymi, wraz z elementami małej architektury tj.: ławeczkami, lampami, stojakami rowerowymi czy koszami na śmieci). Na dachu budynku znajdzie się także instalacja fotowoltaiczna o mocy min. 30 kWh.
Szkoła będzie w pełni dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych, dzięki szerokim korytarzom, sanitariatom dla niepełnosprawnych oraz windzie wewnętrznej. Szkoła pomieści minimum 670 uczniów i 80 nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi. Będzie ona jedną z najnowocześniejszych tego typu placówek w mieście. Całkowity koszt budowy (bez zakupu wyposażenia) wyniesie ok. 65 mln złotych.