Młodzieżowa E-Akademia
Przedmioty ścisłe mogą być fascynujące – to hasło przewodnie Młodzieżowej E-Akademii Nauk Matematyczno-Przyrodniczych, unijnego programu realizowanego przez Gminę Miejską Kraków od 18 sierpnia 2008 do 17 sierpnia 2011roku.Uczestniczyło w nim 1 800 uczniów krakowskich gimnazjów i liceów. Celem projektu było umożliwienie najzdolniejszym uczniom rozwijania zainteresowań z zakresu nauk ścisłych oraz przekonanie młodych ludzi, że matematyka czy fizyka mogą być interesujące, pasjonujące, a w dalszej perspektywie, czyli na przykład wyboru kierunków studiów - praktyczne.
Przedmiotami wiodącymi w e-Akademii były matematyka i informatyka.Oprócz nich młodzież mogła wybrać dwa przedmioty spośród czterech: geografii, biologii, chemii i fizyki.W ramach projektu zorganizowane zostały koła naukowe. Program realizowany był głównie w formie e-learningu i obejmował zajęcia tematyczne, konsultacje z nauczycielami akademickimi oraz pracownikami naukowymi wyższych uczelnii sesje naukowe. Uczniowie mogli także uzyskać certyfikaty ECDL, czyli Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych.
Ważnym elementem e–Akademii był program wakacyjny, czyli obozy naukowe. Najlepsi z najlepszych, czyli sto uczniów w dwóch grupach mogłom.in. zwiedzić Międzynarodowy Ośrodek BadańJądrowych CERN w pobliżu Genewy oraz Szwajcarskie Centrum Nauki Technorama w Winterthur.
Program realizowany był w 12 szkołach bazowych, położonych w różnych częściach Krakowa. 10 z nich zostały doposażone w sprzęt komputerowy i multimedialny oraz programy komputerowe.
Młodzieżowej E-Akademia Nauk Matematyczno-Przyrodniczych finansowana była w całości z programu „Europejski Fundusz Społeczny - Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Działanie: 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”.Wartość projektu - 6 510 800,00 zł. Jego realizatorami byli Wydział Edukacji Urzędu Miasta Krakowa i Zespół Ekonomiki Oświaty Kraków Południe.
O programie czytaj także na stronie: