O MCOO
KIM JESTEŚMY?
MCOO funkcjonuje i realizuje swoje statutowe zadania na obszarze Gminy Miejskiej Kraków jako następca prawny funkcjonujących wcześniej jednostek, które na przestrzeni kilkudziesięciu lat były przekształcane i likwidowane.
MCOO funkcjonuje i realizuje swoje statutowe zadania na obszarze Gminy Miejskiej Kraków jako następca prawny funkcjonujących wcześniej jednostek, które na przestrzeni kilkudziesięciu lat były przekształcane i likwidowane.
W dniu 1 stycznia 1975 r. powstały Dzielnicowe Zarządy Ekonomiczno-Administracyjne Szkół Kraków-Krowodrza, Kraków-Śródmieście, Kraków-Podgórze i Kraków-Nowa Huta.
W marcu 1976 r. na podstawie decyzji Naczelników ówczesnych czterech Dzielnic Miasta Krakowa, przekształcono cztery Dzielnicowe Zarządy Ekonomiczno-Administracyjne Szkół w Dzielnicowe Zespoły Ekonomiczno-Administracyjne Szkół Kraków-Krowodrza, Kraków-Śródmieście, Kraków-Podgórze i Kraków-Nowa Huta.
W okresie od 1 kwietnia 1984 r. do 31 grudnia 1989 r., tylko i wyłącznie na obszarze Dzielnicy Krowodrza, funkcjonowało również Przedsiębiorstwo Usług Remontowych i Obsługi Szkół. Dokumentacja wytworzona w toku działalności tego podmiotu znajduje się
w chwili obecnej w zasobie archiwalnym Archiwum Zakładowego Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Na podstawie uchwały Nr LXXX/515/93 Rady Miasta Krakowa z dnia 2 kwietnia 1993 r. w sprawie reorganizacji zespołów ekonomiczno–administracyjnych szkół samorządowych, cztery Dzielnicowe Zespoły Ekonomiczno-Administracyjne Szkół zostały przekształcone w trzy jednostki budżetowe - Zespoły Ekonomiki Oświaty:
W okresie od 1 kwietnia 1984 r. do 31 grudnia 1989 r., tylko i wyłącznie na obszarze Dzielnicy Krowodrza, funkcjonowało również Przedsiębiorstwo Usług Remontowych i Obsługi Szkół. Dokumentacja wytworzona w toku działalności tego podmiotu znajduje się
w chwili obecnej w zasobie archiwalnym Archiwum Zakładowego Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Na podstawie uchwały Nr LXXX/515/93 Rady Miasta Krakowa z dnia 2 kwietnia 1993 r. w sprawie reorganizacji zespołów ekonomiczno–administracyjnych szkół samorządowych, cztery Dzielnicowe Zespoły Ekonomiczno-Administracyjne Szkół zostały przekształcone w trzy jednostki budżetowe - Zespoły Ekonomiki Oświaty:
- Dzielnicowe Zespoły Ekonomiczno–Administracyjne Szkół Kraków–Krowodrza i Kraków–Śródmieście połączono w jedną jednostkę organizacyjną pn. Zespół Ekonomiki Oświaty Kraków-Zachód,
- Dzielnicowy Zespół Ekonomiczno–Administracyjny Kraków- Podgórze przekształcił się w Zespół Ekonomiki Oświaty Kraków-Południe,
- Dzielnicowy Zespół Ekonomiczno–Administracyjny Szkół Kraków-Nowa Huta przekształcił się w Zespół Ekonomiki Oświaty Kraków-Wschód.
Uchwała Nr LXXII/916/09 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 maja 2009 r. w sprawie reorganizacji jednostki budżetowej Zespołu Ekonomiki Oświaty Kraków–Zachód w Krakowie, zmiany jej nazwy i nadania statutu oraz likwidacji jednostek budżetowych: Zespołu Ekonomiki Oświaty Kraków-Południe i Zespołu Ekonomiki Oświaty Kraków–Wschód rozpoczęła kolejny proces reorganizacji, w wyniku którego z dniem 31 grudnia 2009 r. zlikwidowano Zespół Ekonomiki Oświaty Kraków-Południe i Zespół Ekonomiki Oświaty Kraków-Wschód, a realizowane przez te jednostki zadania przejął Zespół Ekonomiki Oświaty w Krakowie (po wcześniejszej zmianie nazwy z Zespołu Ekonomiki Oświaty Kraków–Zachód).
Aktualnie podstawą funkcjonowania tut. jednostki jest Uchwała Nr LVIII/1232/16 Rady Miasta Krakowa z dnia 23 listopada 2016 r. w sprawie wspólnej obsługi jednostek oświatowych oraz zmiany statutu Zespołu Ekonomiki Oświaty w Krakowie, a nazwę Miejskie Centrum Obsługi Oświaty w Krakowie nadano Uchwałą nr XC/2369/17 Rady Miasta Krakowa z dnia 6 grudnia 2017 r.
CZYM SIĘ ZAJMUJEMY?
Przedmiotem działalności Miejskiego Centrum Obsługi Oświaty w Krakowie jest organizowanie i realizowanie wspólnej obsługi na rzecz 210 samorządowych jednostek oświatowych, obejmującej prowadzenie obsługi finansowo-księgowej, administracyjnej i technicznej w zakresie:
Przedmiotem działalności Miejskiego Centrum Obsługi Oświaty w Krakowie jest organizowanie i realizowanie wspólnej obsługi na rzecz 210 samorządowych jednostek oświatowych, obejmującej prowadzenie obsługi finansowo-księgowej, administracyjnej i technicznej w zakresie:
- Obsługi rachunkowości, w szczególności:
- Udział w sporządzaniu projektów planów finansowych i projektów zmian w planach finansowych oraz wieloletniej prognozy finansowej i jej zmian.
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych.
- Prowadzenie ewidencji VAT, w tym prowadzenie rejestrów, Jednolitych Plików Kontrolnych oraz przygotowywanie i przekazywanie informacji cząstkowych do scentralizowanej deklaracji VAT.
- Określenie zasad (polityki) rachunkowości.
- Prowadzenie obsługi płacowej.
- Prowadzenie obsługi kasowej i bankowej.
- Przeprowadzanie inwentaryzacji oraz związane z nią sprawdzanie i weryfikacja dokumentów księgowych.
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych, sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu), informacji statystycznych oraz sprawozdań wymaganych odrębnymi przepisami prawa.
- Rozliczanie dochodów Gminy Miejskiej Kraków z tytułu wnoszonych opłat za żywienie i pobyt w przedszkolach i szkołach.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zleconymi przez kierowników jednostek obsługiwanych.
- Zlecanie i organizowanie przeglądów technicznych wymaganych przepisami Prawa budowlanego oraz usuwania awarii.
MCOO obsługuje 210 samorządowych szkół i placówek, w tym:
- 107 przedszkoli, w tym 1 specjalne,
- 71 szkół podstawowych,
- 14 zespołów szkolno-przedszkolnych,
- 4 zespoły szkół ogólnokształcących, w tym 2 sportowych,
- 5 liceów ogólnokształcących samodzielnych,
- 2 zespoły szkół zawodowych,
- 6 zespołów szkół specjalnych,
- 1 specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy.
Miejskie Centrum Obsługi Oświaty w Krakowie organizuje i realizuje również inne zadania na rzecz wszystkich 317 samorządowych jednostek oświatowych (210 jednostek obsługiwanych i 107 prowadzących własną obsługę finansowo-księgową), obejmujące m.in.:
- Prowadzenie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych dla pracowników (w tym emerytów i rencistów) i byłych pracowników zlikwidowanych jednostek oświatowych oraz obsługa świadczeń urlopowych dla nauczycieli.
- Organizacja obsługi w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Organizacja obsługi badań lekarskich pracowników.
- Obsługa międzyzakładowej kasy zapomogowo-pożyczkowej.
- Realizacja projektów, programów i zadań, które są finansowane lub współfinansowane ze środków zewnętrznych.
- Organizacja dowozu dzieci niepełnosprawnych do jednostek oświatowych lub zwrot rodzicom i opiekunom prawnym kosztów przejazdu.
- Przygotowanie, prowadzenie i rozliczanie zadań remontowych i inwestycyjnych oraz zakupów inwestycyjnych.
KIEROWNICTWO
Beata Tracka–Samborska – Dyrektor
Zbigniew Mazur – Zastępca Dyrektora ds. Technicznych
Maciej Dadak – Zastępca Dyrektora ds. Organizacyjnych
Ewelina Dudek - Główny Księgowy